Ełczanki i Ełczanie... Dziękuję!Tomasz ANDRUKIEWICZ
Prezydent Ełku podpisał umowę na rozwój e-usług świadczonych przez Urząd Miasta Ełku
Umowa z Zarządem Województwa Warmińsko – Mazurskiego oraz Prezydentem Miasta Ełku podpisana została 27 grudnia 2018 r.
W ramach umowy wdrożonych zostanie 16 nowych e-usług, zakupiony zostanie sprzęt komputerowy oraz nastąpi modernizacja wybranych systemów (zasilania, storage, serwerowego).
Koszt wdrożenia e-usług wraz z kupnem sprzętu: ok. 3 mln zł
Dofinansowanie z RPO WiM na lata 2014-2020: ponad 2,5 mln zł
Wkład własny miasta: ponad 450 tys. zł.
Projekt rozpocznie się od 28 lutego 2019 r. i będzie realizowany do 30 września 2020 r.
Nowe usługi dostępne będą w systemie 24-godzinnym 365 dni w roku, z dowolnego miejsca i o dowolnej porze za pośrednictwem urządzenia komputerowego i przeglądarki.
Zastosowane technologie umożliwią skorzystanie z usług niezależnie od posiadanego urządzenia oferującego swobodny dostęp do Internetu.
Zaoferowane e-usługi zwiększą dostępność urzędu dla obywatela i przedsiębiorcy oraz umożliwią załatwianie spraw od początku do końca przez Internet.
Portale zostaną wyposażone w usługi sieciowe (tzw. Web Services) umożliwiające wymianę danych i możliwość współpracy z innymi rejestrami publicznymi.
Użytkownik zewnętrzny będzie miał do wyboru jedną z dwóch metod uwierzytelniania:
- natywna usługa uwierzytelniania poprzez login i hasło nadane przez administratora systemu,
- poprzez profil zaufany ePUAP.
W ramach umowy w mieście Ełku w 2019 r. wdrożone zostaną kolejne e-usługi:
- Jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka
Usługa umożliwi złożenie elektronicznego wniosku o zapomogę z tytułu urodzenia dziecka oraz uzyskanie decyzji drogą elektroniczną.
- Nagroda Prezydenta Miasta Ełku za wyróżniającą się pracę dyplomową o tematyce związanej z miastem Ełk
Usługa umożliwi złożenie elektronicznego wniosku o nagrodę za pracę dyplomową oraz uzyskanie informacji drogą elektroniczną.
- Oddanie gruntów komunalnych w użyczenie
Usługa umożliwi złożenie elektronicznego wniosku o użyczenie gruntów komunalnych oraz uzyskanie decyzji drogą elektroniczną.
- Rekrutacja do publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasto Ełk
Usługa umożliwi złożenie elektronicznego wniosku o rekrutację oraz uzyskanie decyzji drogą elektroniczną.
- Wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
Usługa umożliwi złożenie elektronicznego wniosku o wydanie jednorazowej zgody na sprzedaż alkoholu oraz uzyskanie decyzji drogą elektroniczną.
- Wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży
Usługa umożliwi złożenie elektronicznego wniosku o wydanie zgody na sprzedaż alkoholu w miejscu i poza miejscem sprzedaży oraz uzyskanie decyzji drogą elektroniczną.
- Dofinansowanie kosztów kształcenia pracowników młodocianych
Usługa umożliwi złożenie elektronicznego wniosku o dofinansowanie kształcenia pracowników młodocianych oraz uzyskanie decyzji drogą elektroniczną.
- Rekrutacja do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Miasto Ełk
Usługa umożliwi złożenie elektronicznego wniosku o przyjęcie oraz uzyskanie decyzji drogą elektroniczną.
- Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców
Usługa umożliwi złożenie elektronicznego wniosku o udostępnienie danych osobowych oraz uzyskanie decyzji drogą elektroniczną.
- Zgłaszanie zagrożeń
Usługa umożliwi złożenie elektronicznie zgłoszenia o niebezpieczeństwie na terenie miasta Ełku
- Wniosek o dane osobowe w kontekście RODO
Usługa umożliwi złożenie elektronicznego wniosku o udostępnienie danych związanych z RODO oraz uzyskanie decyzji drogą elektroniczną
- Płatności mandatowe
Usługa umożliwi opłacenie mandatu nałożonego w postępowaniu mandatowym prowadzonym rzez Gminę Miasto Ełk.
- Uzgodnienie zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Miasto Ełk
Usługa umożliwi złożenie elektronicznego wniosku o korzystanie z przystanków oraz uzyskanie decyzji drogą elektroniczną.
- Stypendium za aktywność społeczną i wyniki w nauce
Usługa umożliwi złożenie elektronicznego wniosku stypendium oraz uzyskanie decyzji drogą elektroniczną.
- Zezwolenie na utrzymanie psa rasy uznawanej za agresywną
Usługa umożliwi złożenie elektronicznego wniosku na utrzymanie psa agresywnego oraz uzyskanie decyzji drogą elektroniczną.
- GIS
Usługa umożliwi udostępnienie za pomocą usługi elektronicznej GIS informacji publicznej takiej jak okręgi wyborcze, szkolne, dane demograficzne, dane statystyczne na zasobach mapowych.
Nie będą to jednak pierwsze e-usługi dostępne w mieście Ełku na szczeblu lokalnym. Już teraz mieszkańcy mogą korzystać z takich e-usług jak:
- Bonifikata od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych
- Deklaracja na podatek od nieruchomości
- Deklaracja na podatek rolny
- Informacja w sprawie podatku rolnego
- Licencja na przewóz osób taksówką osobową.
- Nadanie numeru porządkowego budynku
- Pismo ogólne do urzędu
- Skargi, wnioski, zapytania do urzędu
- Udostępnianie informacji publicznej na wniosek
- Wypisy i wyrysy z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
- Zaświadczenia o niezaleganiu z podatkami, opłatami, mandatami lub stwierdzające stan zaległości
- Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów
- Deklaracja na podatek leśny
- Deklaracja na podatek od środków transportowych
- Deklaracja, korekta deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Nadanie i potwierdzenie numeru porządkowego nieruchomości
- Objęcie patronatem imprez o charakterze lokalnym i ponadlokalnym
- Rozłożenie należności na raty, odroczenie terminu, umorzenie zaległości, umorzenie odsetek
- Sporządzenie lub zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
- Udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie
- Zaświadczenia o przeznaczeniu terenu w planie miejscowym
- Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym