Ełczanki i Ełczanie... Dziękuję!Tomasz ANDRUKIEWICZ
System Identyfikacji Masowych Płatności w Urzędzie Miasta Ełku
W Urzędzie Miasta Ełku, rozpoczął się proces wdrażania Systemu Identyfikacji Masowych Płatności. Każdemu ełckiemu podatnikowi zostaną przyporządkowane indywidualne rachunki bankowe, na które należy dokonywać wpłat.
Cel: Ułatwienie podatnikom oraz Urzędowi Miasta bieżącej weryfikacji stanu płatności podatków i opłat
Osoby uiszczające podatki i opłaty na rzecz miasta Ełku zostaną poinformowani listownie o nadaniu indywidualnego numeru rachunku na każdą z wymienionych poniżej należności.
Z chwilą otrzymania takiego numeru, wpłat należy dokonywać wyłącznie na podane rachunki. Pozostałych opłat należy dokonywać zgodnie z dotychczasowymi zasadami.
Podatki i opłaty objęte masowymi płatnościami:
- Podatek od nieruchomości, rolny, leśny.
- Podatek od środków transportowych.
- Opłaty za wieczyste użytkowanie.
- Opłaty za „wywóz śmieci” (gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczy osób fizycznych, Wspólnot Mieszkaniowych oraz Spółdzielni Mieszkaniowych).
- Wykup lokali mieszkalnych na raty (osoby fizyczne).
Osoby fizyczne płacące podatek od nieruchomości, rolny oraz leśny otrzymają informacje o nadanym indywidualnym numerze rachunku bankowego w decyzjach podatkowych na rok 2015/2016.
W stosunku do pozostałych wymienionych należności, powiadomienia o nadanym indywidualnym numerze rachunku bankowego będą wysłane sukcesywnie.
W przypadku nieotrzymania lub zagubienia numeru indywidualnego rachunku bankowego niezbędnego do prawidłowego dokonywania wpłat, należy zgłosić się o ponowne jego wydanie osobiście do Referatu ds. Podatków i Opłat Lokalnych, pokój nr 04 lub telefonicznie:
- (87) 732-62-13,
- (87) 732-62-58,
- (87) 732-61-08,
- (87) 732-62-56.