Przyjazna i sprawna administracja, komunikowanie ze społeczeństwem
Stały kontakt z mieszkańcami – otwarcie biura samorządowego, w którym radni będą pełnić dyżury.
Rzetelne informowanie społeczności lokalnej o działaniach samorządów terytorialnych – wydawanie bezpłatnego biuletynu informacyjnego lub publikacje w mediach regionalnych i lokalnych (informacje o działalności organów i jednostek samorządowych) oraz utworzenie komórek zajmujących się współpracą z mediami i mieszkańcami.
Prowadzenie konsultacji społecznych w ważnych sprawach lokalnych.
Edukacja obywatelska poprzez organizacje samorządowe, spotkania z mieszkańcami, uczniami itp.
Stworzenie systemu dokształcania pracowników samorządowych, motywacji i oceny ich pracy.
Wspieranie młodzieżowych rad miasta i powiatu.
Przystąpienie Urzędu Miasta i urzędów gmin do programu „Przejrzysta Polska”.
Usprawnienia działania administracji poprzez: stworzenie miejsc dostępowych do Internetu, podwyższenie poziomu świadczonych usług w administracji, załatwiania spraw drogą elektroniczną.