Ełczanki i Ełczanie... Dziękuję!Tomasz ANDRUKIEWICZ
Podsumowanie realizacji Programu Rodzina 500+ w Ełku
Od 1 kwietnia 2016 r. ruszył program Rodzina 500+. Wnioski o przyznanie świadczenia można składać na kilka sposobów: osobiście w Urzędzie Miasta Ełku, gdzie są dostępne druki wniosków, za pośrednictwem urzędu pocztowego lub przez Internet. Obsługą programu Rodzina 500+ zajmuje się Wydział Świadczeń Urzędu Miasta Ełku.
Do 1 lipca wpłynęło 4351 wniosków o przyznanie świadczenia wychowawczego:
- 4071 wniosków – rozpatrzonych,
- 137 wniosków – oczekuje na rozpatrzenie , w których jeden z rodziców pracuje za granicą i które są przekazane do wydania decyzji przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Olsztynie,
- 143 wnioski w trakcie realizacji – uzupełniana jest obecnie dokumentacja, niezbędna do wydania decyzji,
- 3828 wniosków – pozytywnie rozpatrzonych,
- 243 wnioski – odmówiono prawa do świadczenia lub podwójnie złożone
Na dzień 25 lipca ilość uprawnionych do świadczenia wychowawczego rodzin zamieszkałych w Ełku wynosi – 3760. Rodziny te pobierają świadczenie na 5 717 dzieci.
W bieżącym roku Urząd Miasta Ełku otrzyma 24,8 mln zł na realizację tego zadania do końca roku.
- co miesiąc wypłacane jest ok. 3 mln zł
- do 25 lipca wypłacono 8,4 mln zł
Realizacja programu w naszym mieście przebiega bez zakłóceń.
Wydział Świadczeń Urzędu Miasta Ełku sukcesywnie w każdy piątek, począwszy od 22 kwietnia przekazuje świadczenia wraz z wyrównaniem osobom uprawnionym, aby rodziny jak najszybciej mogły dysponować środkami z programu.