Ełczanki i Ełczanie...
Dziękuję!
Tomasz ANDRUKIEWICZ

Z sercem dla Ełku...
#rozwaga
#energia
#doświadczenie

Od marca funkcjonuje System Rejestrów Państwowych

W Urzędzie Miasta Ełku działa już nowy System Rejestrów Państwowych, obejmujący m.in:

  • rejestry bazy Urzędu Stanu Cywilnego,
  • rejestry dowodów osobistych oraz
  • rejestry ewidencji ludności.

Dzięki wspólnym w całym kraju rejestrom bazy Urzędu Stanu Cywilnego mieszkańcy Ełku będą mogli m.in.:

  • złożyć w ełckim urzędzie wnioski o wydanie odpisów zaświadczeń aktów małżeństwa oraz innych dokumentów sporządzonych w dowolnym mieście Polski i odebrać je w Ełku.

Z kolei ogólnodostępne w Polsce rejestry dowodów osobistych dają możliwość:

  • wprowadzania danych na bieżąco do systemu ogólnego w tzw. „czasie rzeczywistym”, czyli po wprowadzeniu widoczne są one od razu w ogólnej bazie i dają możliwość podglądu w dowolnym urzędzie w Polsce,
  • wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego można złożyć w dowolnym urzędzie w Polsce, niezależnie od miejsca zamieszkania, czy zameldowania,
  • osoby, które posiadają waży terminowo dowód osobisty nie mają obowiązku wymiany aż do upływu terminu wskazanego na dokumencie,
  • od 1 marca ważne są również dowody osobiste osób, które zmieniły adres zameldowania – w takim przypadku nie trzeba wymieniać dokumentu, ponieważ na nowych dowodach informacja ta została usunięta (dokument jest ważny zgodnie z terminem)

Na nowych dowodach osobistych znajdą się teraz następujące informacje: imię i nazwisko, nazwisko rodowe, imiona rodziców, data i miejsce urodzenia oraz wystawienia dokumentu, numer dowodu osobistego i PESEL, obywatelstwo i termin ważności.

Nowy dokument tożsamości ma inny wzór. Są się na nim też nowe zabezpieczenia, m.in. mikrodruki i specjalne farby. Dzięki temu znacznie trudniej jest go sfałszować. Format i wymiary pozostały takie same jak dotychczas. Natomiast fotografia jest taka sama jak ta, która obowiązuje w paszportach.

Najświeższe aktualności znajdziesz na moich kanałach społecznościowych